sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Vapaailta!

Eilen oli tällä tytöllä pitkästä aikaa vapaailta, vaikka päätös lähteä juhlimaan tulikin ihan extempore. Kaverini oli nimittäin kysynyt jo pari päivää aikaisemmin, josko saisi ottaa Niilon yökylään ja tottakai suostuin siihen, lisäksi koska sain aamulla nukkua suhteellisen pitkään (kiitos omatoimisten lasten) niin virtaakin riitti. Ilmoitinkin siis J:lle aamupäivällä, että koska Niilo menee yökylään, aion pitää vapaaillan lastenhoidosta ja lähteä jonnekin liikenteeseen, ainoastaan seura vain puuttui. Laitoinkin siis Facebookkiin ilmoituksen, että olin lähdössä vapaalle ja josko joku jaksaisi lähteä mukaan.

Ennen juhlimaan lähtöä kävin kumminkin enollani ja hänen naisystävällään, kun heidän vanhin lapsensa täytti 9-vuotta ja kävimme vähän maistelemassa synttäriherkkuja poikien kanssa. Tietty serkkuvauvaakin tuli ihasteltua, on se nimittäin sen verran ihana tapaus. Emme kerenneet kumminkaan kauhean kauaa olla vierailemassa kun pitikin jo lähteä kotiin, sillä serkkuni olivat tulossa käymään ja mukana oli muunmuassa serkkuni jonka kerroin jo aikaisemmin muuttaneen Suomeen ja jota en ollut siis nähnyt taaperoiän jälkeen. Jälleennäkeminen oli suoraan sanottuna hieman hämmentävä, sillä en jotenkin osannut jutella yhtään mistään kun ei tuo englantikaan suoraan sanottuna taivu liian hyvin. Josko kumminkin ajan myötä uskaltaisin puhua serkulleni enemmän jos ja kun tullaan tulevaisuudessa näkemään enemmän.

Kun serkut lähtivät meiltä, olinkin jo saanut seuraa itselleni juhlimaan ja Niilokin oli jo haettu yökyläilemään. J:n sisko oli nimittäin lupautunut lähtemään mukaani ja nyt oli edessä enää odottaminen, että J:n sisko tulisi meille ja saataisiin paikka päätettyä. Tällä välin sain kumminkin itse laitettua itseni kuntoon erittäin hyvin ja eihän meillä ollut mikään kiirekään mihinkään, sillä ei kukaan mene baariin noin kuudelta illalla, tai no ehkä johonkin pikkukuppilaan saattaisi mennäkin mutta emme tahtoneet sellaiseen paikkaan.

Jonkun ajan odottelun jälkeen juhlaseurani ilmestyikin jo meille ja pienen pohdinnan jälkeen päätimme, että suuntaisimme Tikkurilaan ja Pormestari nimiseen ravintolaan. Katsoimme, että bussit menisivät sopivasti niin että olisimme perillä vähän yli yhdeksän ja lähdimmekin siis lyhyen istuskelun jälkeen matkaan. Koska Pormestarissa ei kumminkaan ollut ketään vielä silloin vähän päälle yhdeksän, päätettiin mennä vähän matkan päässä sijaitsevaan pikkukuppilaan muutamille ja kuluttamaan aikaa. Yllättävän äkkiä aika vierähtikin pari tuntia eteenpäin ja lähdettiin uudelleen kohti Pormestaria.
Tällä kertaa paikalla olikin jo enemmän väkeä ja ilta pääsi varsinaisesti alkamaan. Kovin yksityiskohtaisesti en jaksa reissusta kirjoittamaan (saatika että ihan kaikkea edes muistaisin), mutta hauskaa oli! Lähdettiin J:n siskon kanssa meille joskus kolmen aikaan kun taksikuskina toimiva Niilon kummisetä tuli hakemaan meitä keikkojensa välissä. Aamulla olo ei ollut kyllä alkuunsakkaan hauska ja onneksi kaverini toi minulla Fantaa, särkylääkkeen, sekä karkkia krapulapäivää helpottamaan. Kyllähän se olo lähti siitä paranemaan ja pakko myöntää, että nyt ei ole kyllä tarvetta lähteä pitkään aikaan yhtikäs mihinkään, sen verran järkyttävä olo oli aamulla...